Visit Finland

Besök mitt vackra hemland :) Jag kan tyvärr inte berätta om så mycket annat än Åbo eftersom jag bor här, men i alla fall..

Då du kommer till Åbo kan det vara värt att besöka Åbo Slott, Puolala parken, Vårdbergsparken (för piknik), Aura å, Hansakvarteret, Saluhallen eller bara strosa omkring i centrum. Bredvid Puolalaparken finns ett HELT OTROLIGT MYSIGT hotell, Park Hotel. Man skulle inte tro att man är i Åbo när man ser hotellet. Ifall du bor där så kan jag säga att du har ett trevligt område att vistas på. Dock ganska farligt. Ärligt talat Åbos farligaste. Då man är i närheten av Puolalaparken måste man vara på sin vakt, även om parken är vacker och idyllisk.

Lönar sig att ta cykeln och cykla runt i staden, så får man ite skoskav av att gå (som jag fick idag).

Åbo Slott

härifrån

Puolala parken

härifrån

Park Hotel

härifrån

Hansa kvarteret (inifrån)

härifrån

Det är en vacker stad, och i fall man inte har fördomar och ifall man accepterar att det finns fula hus också, så kommer man att älska Åbo :)

Kommentarer
Postat av: Annies Fotoblogg

Det ser fint ut där :) Skulle vara kul att åka dit någon gång :P :)

2009-05-26 @ 16:28:06
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är en finsk flicka som är 15 år och skriver om mat, musik, kläder, vardagen, hälsa med mera. Skriv något roligt till mig så jag blir glad. Klicka "Skriv kommentar här" längst ner på inlägget och låt fantasin flöda i kommentarsrutan! Man behöver inte vara inloggad för att kommentera.
RSS 2.0