Ta hand om dig

Jag är inte en sådan störande mygga som gnäller på mina vänner att de inte får röka.. men jag avskyr tobak! Urk. Personer som röker konstant luktar illa.. och de av mina vänner som feströker beter sig så konstigt när de gör det.

Hur som helst, så kommer här några viktiga orksaker varför man inte skall röka:
  • Det försämrar din kondition
  • Du får svårare att andas
  • Dina tänder blir gula (en av mina kompisar har så otrooooligt gula tänder)
  • Din lever och dina lungor mår dåligt
  • Det fälls 1 träd på 300 tobakar.. tänk på miljön och skippa tobaken, i alla fall varannan dag!
  • Ditt hår förtunnas
  • Du hostar oftare
Vill du att det här händer dig? Dessutom går det så mycket pengar på tobak att det inte lönar sig. Och du får bättre andedräkt ifall du slutar


härifrån

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är en finsk flicka som är 15 år och skriver om mat, musik, kläder, vardagen, hälsa med mera. Skriv något roligt till mig så jag blir glad. Klicka "Skriv kommentar här" längst ner på inlägget och låt fantasin flöda i kommentarsrutan! Man behöver inte vara inloggad för att kommentera.
RSS 2.0