Släng fördomarna

Kanske allra mest av allt hatar jag fördomar. Fördomar mot religioner, nationaliteter, människor man aldrig träffat. Vad är det för vits att tro att en människa är hemsk före man träffat den? Bara för att den någon gång tittat konstigt på dina kläder? Jag vet att många många mÅÅnga av mina nuvarande vänner tittat konstigt på mig och jag vet att jag själv också ibland tittar konstigt på folk. Men jag är inte elak för det. Och kanske jag ibland tittar för att jag tänker att "oh va snygga kläder".. det jag vill säga med det här är att man skall aldrig tro i förväg att en människa är hemsk. Det går bara dåligt för en själv då. Det finns en pojke som helt enkelt verkar avsky mig. Aldrig har jag sagt ett fult ord åt honom men ändå kom han en gång och frågade "vad ****** är ditt problem?" och jag hade inte ens talat med honom då. Det är fördomar.

Bry dig inte om ifall ett flickgäng står och tittar på dig och viskar. Det kan faktiskt hända att de talar om hur vacker du är.



titta hur min lärare kramar mig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är en finsk flicka som är 15 år och skriver om mat, musik, kläder, vardagen, hälsa med mera. Skriv något roligt till mig så jag blir glad. Klicka "Skriv kommentar här" längst ner på inlägget och låt fantasin flöda i kommentarsrutan! Man behöver inte vara inloggad för att kommentera.
RSS 2.0