Second hand

Jag gillar second hand. Jag älskar second hand, rättare sagt. Man förstör inte miljön då man shoppar second hand kläder och desutom kan man hitta plagg som ingen annan har.

Här är några second hand shops i Åbo:
  • Mollie Sue's Second hand heaven (hääärlig butik)
  • UFF (mycket olika sorters kläder)
  • Vaikka Mitä (betyder på finska Vad som helst, och namnet stämmer.. man hittar vad som helst där)
  • Frälsningsarméns lopptorg (typiska lopptorgkläder)
  • Olga Neiti (riktigt fina kläder, mycket billigt)
  • VintagEija's (har aldrig varit, men imorgon skall jag och kika in där)
  • Manhattans lopptorgcenter (massor med saker! allt från möbler och gamla smycken till kläder och skor. Lätt att hitta något riktigt kul där ifall man orkar leta)
Imorgon börjar min second hand-runda i Åbo < 3 : )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är en finsk flicka som är 15 år och skriver om mat, musik, kläder, vardagen, hälsa med mera. Skriv något roligt till mig så jag blir glad. Klicka "Skriv kommentar här" längst ner på inlägget och låt fantasin flöda i kommentarsrutan! Man behöver inte vara inloggad för att kommentera.
RSS 2.0