Slantar, sedlar, vad som helst

Åter en härlig dag på stranden med kompisar, volleyboll, sol och hav :) Och träningar efter det, det var jättesvettiga träningar! Och inne i hallen var det så kokhett att vi nästan trodde att vi var i en bastu men sen förstod vi var vi var...

På veckoslutet skall jag hjälpa pappa och få lite slantar och sedlar, vad som helst ;) Jag har inget sommarjobb, och dessutom har jag förlorat mycket pengar på tågresor och youghurt på senaste tiden. Så pengarna ska sitta bra. Jag sks bygga ett hus. Tänk på det. Jag själv är 161 cm lång och ska bygga ett 180 kvadratmeters hus. Okej huset är nog klart. Men där inne ska man bygga


härifrån

Idag på stranden var min tränare där. Och varje gång jag såg honom sa jag "moi" ( =hej på finska). Jag såg honom flera gånger under dagens lopp så vet inte riktigt hur många gånger jag sade "moi". När jag var påväg till min cykel för att cykla hem såg jag honom igen, på sin egen cykel, på väg hemåt från stranden. Jag sade "moi" igen. Sedan, efter en stund, steg jag på min egen cykel och plötsligt kom han tillbaka (hade glömt något) och så sade jag "moi". Sedan cyklade jag iväg och allt var friid och fröjd tills jag förstod att mina skor inte var på mina fötter. Så jag vände om och, surprise surprise, så kom min tränare cyklande emot mig och jag fick åter igen säga "moi". Skorna hittade jag :)

Kommentarer
Postat av: carro

svar:haha, ja ellerhur :O Man bara "schyst, tack ska du ha" jag vet jag har gått upp i vikt, måste du påpeka det liksom^^?

2009-06-01 @ 20:11:09
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/
Postat av: carro

svar:jo, man gör det. Eller jag blev först lite smått chokad, okej jag har gått upp i vikt, men jag är ju inte "gravid tjock" eller vad man säger^^

2009-06-01 @ 20:34:20
URL: http://carolineamandaanette.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Jag är en finsk flicka som är 15 år och skriver om mat, musik, kläder, vardagen, hälsa med mera. Skriv något roligt till mig så jag blir glad. Klicka "Skriv kommentar här" längst ner på inlägget och låt fantasin flöda i kommentarsrutan! Man behöver inte vara inloggad för att kommentera.
RSS 2.0